Projecinformatie | Begrotingsinformatie | Uitvoeringsinformatie | Toelichting over voortgang realisatie en bekostiging | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projectnaam | Sub-categorie (alleen M&M) | Uitbreiding (U) | Maatschappelijk | Jaar van autorisatie investerings-krediet | Geauto- | FES herprogr. | wijzigingen | Actuele stand investerings- | Jaar waarin project gestart is | Totaal gerealiseer- | Gerealiseer- | Totaal gerealiseer- | Restant van het actuele investerings- | Verwacht jaar van oplevering project | |||||
Vervangingsinvesteringen | |||||||||||||||||||
Handhaafapparatuur/handcomputers THOR | Parkeren | V | E | 2014 | 350 | 0 | 350 | 2015 | 0 | 202 | 202 | 148 | 2015 | lagere investering i.v.m voordeel op aanbestedingstraject en lagere kosten van IB Automatisering | |||||
Onderhoud parkeerexploitatie | Parkeren | V | E | 2014 | 278 | 0 | 278 | 2014 | 247 | 0 | 247 | 31 | 2015 | Het meerjarenonderhoud parkeerexploitatie loopt door in 2016 | |||||
Groot onderhoud P+R Westraven/ Kruisstraat | Parkeren | V | E | 2014 | 1.322 | 325 | 1.647 | 2014 | 943 | 325 | 1.268 | 379 | 2016 | Groot onderhoud Kruisstraat is eind 2015 gerealiseerd, Groot onderhoud Westraven zal in 2016 gereed komen. | |||||
Subtotaal vervangingsinvesteringen | 1.950 | 0 | 325 | 2.275 | 1.190 | 527 | 1.717 | 558 | |||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen categorie A | |||||||||||||||||||
Hoofdfietsroutes, inclusief filevrij aanvullend | Fiets | U | M | 2011 / 2014 | 25.759 | 0 | -1.313 | 24.446 | 2010 | 15.640 | 4.311 | 19.951 | 4.495 | 2017 | |||||
Doorfietsroute (Amendement A 83) | Fiets | U | M | 2014 | 1.000 | 0 | 1.000 | 2014 | 197 | 111 | 308 | 692 | 2017 | ||||||
Fietsverbinding Uithof-Nieuwegein (tussen de rails) | Fiets | U | M | 2010 | 7.000 | 0 | -2.000 | 5.000 | 2010 | 3.288 | 1.149 | 4.437 | 563 | 2015 | |||||
Herenroute Fietsroute | Fiets | U | M | 2012 | 2.170 | 0 | -70 | 2.100 | 2012 | 679 | 1.327 | 2.006 | 94 | 2016 | |||||
Salvador Allendeplein (plankosten) | Fiets | U | M | 2012 | 3.500 | 0 | -3.500 | 0 | 2012 | 3 | 3 | -3 | 2015 | Afsluiten. Herprogrammering Verder 2105 | |||||
Fietsbrug Amsterdamrijnkanaal | Fiets | U | M | 2013 | 23.271 | 0 | 0 | 23.271 | 2005 | 7.629 | 4.168 | 11.797 | 11.474 | 2016 | |||||
Spinozabrug Fietstunnel | Fiets | U | M | 2012 | 3.670 | 0 | 0 | 3.670 | 2011 | 1.454 | 1.010 | 2.464 | 1.206 | 2015 | Afsluiten | ||||
Fietsroute LR- Papendorp | Fiets | U | M | 2014 | 2.100 | 0 | 0 | 2.100 | 2014 | 1.330 | 620 | 1.950 | 150 | 2015 | Afsluiten | ||||
Rabo Fietsbrug POS | Fiets | U | M | 2014 | 6.500 | 6.500 | 2014 | 5.500 | 0 | 5.500 | 1.000 | 2023 | |||||||
Fietsvoorzieningen OV knooppunten (MNBB17b) | Fiets | U | M | 2014 | 905 | 0 | 0 | 905 | 2014 | 478 | 95 | 573 | 332 | 2015 | Afsluiten | ||||
Reservering fietsvoorzieningen Ovknooppunt | Fiets | U | M | 2014 | 525 | -525 | 0 | 2014 | 2015 | Afsluiten. Bedrag is geherprogrammeerd in MPB 2015 | |||||||||
Amendement 30 Fietspad Langs het Spoor | Fiets | U | M | 2014 | 1.000 | 650 | 0 | 1.650 | 2014 | 0 | 650 | 650 | 1.000 | 2016 | |||||
Invoering leenfietsen | Fiets | U | M | 2012 / 2014 | 4.300 | 0 | -189 | 4.111 | 2012 | 346 | 9 | 355 | 3.756 | 2016 | |||||
Fietsparkeren binnenstad | Fiets | U | M | 2010 / 2014 | 8.097 | 0 | 0 | 8.097 | 2010 | 1.867 | 745 | 2.612 | 5.485 | 2016 | |||||
FietsReizigers Informatie Systeem (MNBB69) | Fiets | U | M | 2014 | 1.000 | 0 | 0 | 1.000 | 2014 | 530 | 628 | 1.158 | -158 | 2015 | Afsluiten | ||||
Tijdelijke fietsenstalling Smakkelaarsveld | Fiets | U | M | 2013 | 4.300 | 0 | 0 | 4.300 | 2013 | 1.301 | 0 | 1.301 | 2.999 | 2015 | |||||
Fietsparkeren business case OVT | Fiets | U | M | 2013 | 16.183 | 0 | 0 | 16.183 | 2013 | 13.883 | 0 | 13.883 | 2.300 | 2016 | Autorisatie Beter Bnutten gelden bij POS | ||||
Fietsparkeren business case OVT pilot | Fiets | U | M | 2013 | 1.200 | 0 | 0 | 1.200 | 2013 | 548 | 396 | 944 | 256 | 2016 | |||||
Verbeteren as van Berlage fietspaden op Egmondkade en van Hoornekade | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 2.150 | 1.683 | 3.833 | 2013 | 711 | 182 | 893 | 2.940 | 2016 | As van Berlage bestond al, maar bij herprogrammering 2015samengevoegd tot dit investeringsbudget | ||||
Projecten Stationsgebied en Leidsche Rijn | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 7.000 | 0 | 7.000 | 2015 | 0 | 6.993 | 6.993 | 7 | 2016 | Afsluiten na eindverantwoording in SISA 2016 | ||||
Brommers naar de rijbaan | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 400 | 0 | 400 | 2015 | 0 | 54 | 54 | 346 | 2016 | |||||
Doorfietsroute Oosterspoorbaan | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 1.500 | 0 | 1.500 | 2015 | 0 | 363 | 363 | 1.137 | 2016 | |||||
Doorfietsroute Vechtroute fase 1 en 2 | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 1.000 | 0 | 1.000 | 2015 | 0 | 88 | 88 | 912 | 2016 | |||||
Doorfietsroute om de binnenstad Noord en Overvecht USP | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 1.459 | 1.459 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 1.459 | 2016 | ||||||
Kwaliteit Fietsroutes Station | Fiets | U | M | 2014 | 2.500 | 0 | 0 | 2.500 | 2014 | 683 | 772 | 1.455 | 1.045 | 2017 | |||||
Fietsimpuls | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 0 | 262 | 262 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 262 | 2016 | |||||
E-bike | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 0 | 175 | 175 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 175 | 2016 | |||||
Actieplan voetgangers | Fiets | U | M | 2015 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 1.000 | 2020 | |||||||
Verplichte bijdrage projectmanagement Beter Benutten Vervolg | Fiets | U | M | 2015 | 0 | 0 | 600 | 600 | 2015 | 0 | 68 | 68 | 532 | 2018 | |||||
Hoofdfietsroutes 2002 | Fiets | U | M | 2000 | 4.008 | 0 | 0 | 4.008 | 2000 | 3.109 | 0 | 3.109 | 899 | 2016 | Afsluiten | ||||
Subtotaal Fiets | 118.988 | 12.700 | -2.418 | 129.270 | 59.176 | 23.739 | 82.915 | 46.355 | |||||||||||
HOV Leidsche Rijn | OV | U | M | 2002/2011 | 82.946 | 0 | 82.946 | 2002 | 64.064 | -22 | 64.042 | 18.904 | 2016 | Deels afsluiten | |||||
HOV bestaande stad Dichterswijk Z90 | OV | U | M | 2005 | 14.009 | 0 | 14.009 | 2005 | 6.273 | 203 | 6.476 | 7.533 | 2018 | ||||||
Randstadspoor | OV | U | M | 2002 | 11.356 | 0 | 11.356 | 2003 | 7.270 | 1.350 | 8.620 | 2.736 | 2016 | ||||||
OV Overvecht, inclusief Jacobsstraat | OV | U | M | 2011 | 3.000 | 0 | 3.000 | 2010 | 843 | 1.920 | 2.763 | 237 | 2017 | ||||||
Lucasbrug: verbeteren doorstroming OV en fiets | OV | U | M | 2010 | 5.000 | -5.000 | 0 | 2010 | 264 | 0 | 264 | -264 | 2015 | Afsluiten. Herprogrammering Verder 2015 | |||||
HOV bestaande stad Transwijk Z80 | OV | U | M | 2011 / 2014 | 2.900 | 0 | 2.900 | 2011 | 1.556 | 728 | 2.284 | 616 | 2018 | ||||||
De Uithoflijn tram (onderbouw, randvoorwaardelijke projecten, Cranenborgh) | OV | U | M | 2006 / 2014 | 139.061 | 0 | 139.061 | 2006 | 108.887 | 6.178 | 115.065 | 23.996 | 2016 | ||||||
Dichtersbaan (Busbaan Kruisvaart) | OV | U | M | 2013 | 18.000 | 0 | 18.000 | 2013 | 3.836 | 4.611 | 8.447 | 9.553 | 2016 | ||||||
Westtangent, inclusief Tangentlijn 10 | OV | U | M | 2010/2013 | 18.000 | 0 | 18.000 | 2011 | 7.564 | 547 | 8.111 | 9.889 | 2016 | ||||||
Valeriusbaan | OV | U | M | 2014 | 2.170 | 0 | 2.170 | 2014 | 548 | 0 | 548 | 1.622 | 2016 | Afsluiten | |||||
Studiekosten OV MIRT | OV | U | M | 2015 | 0 | 85 | 85 | 2015 | 0 | 20 | 20 | 65 | 2016 | ||||||
Verkennen en benutten OV alternatieven USP en UC | OV | U | M | 2015 | 0 | 700 | 700 | 2015 | 0 | 45 | 45 | 655 | 2018 | ||||||
Directe fietsverbinding tussen Station Leidsche Rijn Centrum en Industrieterrein Lage Weide | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 350 | 350 | 2015 | 0 | 9 | 9 | 341 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Fietsparkeervoorzieningen station Overvecht aan de kant van Tuindorp | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 100 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Fiets- (sternet) en voetgangersvoorzieningen en kiss and ride strook (OV knooppunt) station Zuilen | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 500 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Fiets- (sternet) en voetgangersvoorzieningen (OV knooppunt) station Lunetten | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 500 | 500 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 500 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Verbeteren fietsenstalling bij station Terwijde | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 100 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Verbeteren bereikbaarheid fiets en voetgangers station Vleuten o.a. (fietspad Vleuterweide – station Vleuten) | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 800 | 800 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 800 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Voorzieningen station Overvecht | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 830 | 830 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 830 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Integrale aanpak Vondellaan | OV | U | M | 2014 | 800 | 0 | 0 | 800 | 2014 | 0 | 0 | 0 | 800 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Bereikbaarheid station via Oosterkade en Westerkade (25%) | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 15 | 15 | 985 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
Toegang trap/lift station Leidsche Rijn vanuit het busstation | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 870 | 870 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 870 | 2020 | Betreft de ontwikkeling van het Randstadspoor | ||||
handhaving taxikeurmerk | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 250 | 250 | 2015 | 0 | 23 | 23 | 227 | 2019 | |||||
investeringen taxistandplaatsen | OV | U | M | 2015 | 0 | 0 | 100 | 100 | 2015 | 0 | 2 | 2 | 98 | 2016 | |||||
Subtotaal Openbaar vervoer | 297.242 | 0 | 1.185 | 298.427 | 201.105 | 15.629 | 216.734 | 81.693 | |||||||||||
Bereikbaarheid Stationsgebied | Auto | U | M | 2006 | 20.020 | 0 | 20.020 | 2006 | 5.523 | 518 | 6.041 | 13.979 | 2018 | ||||||
24 oktoberplein | Auto | U | M | 2013 | 30.190 | 0 | 30.190 | 2004 | 28.736 | 206 | 28.942 | 1.248 | 2015 | Afsluiten | |||||
Gronddepot NOUW 2 | Auto | U | M | 2010 | 1.391 | -600 | 791 | 2014 | 146 | 87 | 233 | 558 | 2015 | Afsluiten | |||||
Inpassing Nouw Leidsche Rijn Centrum | Auto | U | M | 2013 | 8.036 | -610 | 7.426 | 2014 | 40 | 732 | 772 | 6.654 | 2018 | ||||||
Risico Nadeelcompensatie en planschade | Auto | U | M | 2008 | 500 | 0 | 500 | 2008 | 109 | 28 | 137 | 363 | 2020 | ||||||
Korte termijn maatregelen doorstroming | Auto | U | M | 2012 | 760 | -699 | 61 | 2013 | 1 | 0 | 1 | 60 | 2016 | Afsluiten | |||||
Invoering Parkeer Reizigers Informatiesysteem | Auto | U | M | 2013 / 2014 | 1.840 | 0 | 1.840 | 2013 | 83 | 684 | 767 | 1.073 | 2016 | ||||||
Wegnummer- en informatiesysteem | Auto | U | M | 2011 | 1.500 | 0 | 1.500 | 2011 | 15 | 9 | 24 | 1.476 | 2016 | ||||||
Groene golf verdeelring | Auto | U | M | 2011 | 370 | -290 | 80 | 2011 | 71 | 0 | 71 | 9 | 2015 | Afsluiten | |||||
Knips / maatregelen Monicabrug | Auto | U | M | 2012 | 5.800 | 1.680 | 0 | 7.480 | 2013 | 5.800 | 1.680 | 7.480 | 0 | 2015 | Afsluiten na eindverantwoording in SISA 2016 | ||||
Integrale aanpak NRU | Auto | U | M | 2012 | 4.000 | 1.100 | 5.100 | 2012 | 3.214 | 688 | 3.902 | 1.198 | 2020 | ||||||
Nadeelcompensatie AC restaurant | Auto | U | M | 2013 | 1.200 | -500 | 700 | 2012 | 697 | 0 | 697 | 3 | 2015 | Afsluiten | |||||
Aansluiting A12 De Meern (MNBB42b) | Auto | U | M | 2014 | 724 | 0 | 724 | 2013 | 256 | 271 | 527 | 197 | 2015 | Afsluiten | |||||
Afrit A2 Papendorp | Auto | U | M | 2013 | 504 | 0 | 504 | 2013 | 132 | 141 | 273 | 231 | 2015 | Afsluiten | |||||
Herinrichting 't Goylaan | Auto | U | M | 2015 | 0 | 4.239 | 1.890 | 6.129 | 2015 | 0 | 717 | 717 | 5.412 | 2016 | |||||
Planstudie ring Utrecht 2015 en 2016 (voorlopige raming) | Auto | U | M | 2015 | 0 | 678 | 678 | 2015 | 0 | 355 | 355 | 323 | 2016 | ||||||
Maatregelen alternatief knip Maarssenseweg | Auto | U | M | 2015 | 0 | 375 | 375 | 2015 | 0 | 13 | 13 | 362 | 2016 | ||||||
Slimme kruisingen | Auto | U | M | 2015 | 0 | 0 | 600 | 600 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 600 | 2017 | |||||
Subtotaal Auto | 76.835 | 5.919 | 1.944 | 84.698 | 44.823 | 6.129 | 50.952 | 33.746 | |||||||||||
P&R De Erven | P&R | U | M | 2013 | 211 | 0 | 211 | 2012 | 0 | 0 | 0 | 211 | 2017 | ||||||
Voorbereiding P&R Leidsche Rijn Centrum | P&R | U | M | 2011 | 150 | 300 | 450 | 2011 | 235 | 1 | 236 | 214 | 2016 | ||||||
P&R Hooggelegen | P&R | U | M | 2012 | 1.700 | 0 | 1.700 | 2010 | 1.683 | 0 | 1.683 | 17 | 2015 | Afsluiten. Herprogrammering Verder 2015 | |||||
Voorbereiding P&R Noord Oost | P&R | U | M | 2011 | 50 | -50 | 0 | 2011 | 191 | 0 | 191 | -191 | 2015 | Afsluiten. Herprogrammering Verder 2015 | |||||
Subtotaal Park & Ride | 2.111 | 0 | 250 | 2.361 | 2.109 | 1 | 2.110 | 251 | |||||||||||
Slimme Routes Slimme Regelingen (doseren aan de randen van de stad) | DZ | U | M | 2013 | 400 | 0 | 400 | 2013 | 55 | 124 | 179 | 221 | 2018 | ||||||
Actieplan goederenvervoer | DZ | U | M | 2011 | 5.040 | -787 | 4.253 | 2011 | 1.885 | 291 | 2.176 | 2.077 | 2018 | ||||||
Stadsdistributie Stop & Drop | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 663 | 663 | 2015 | 0 | 44 | 44 | 619 | 2016 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Laad- en losplaatsgebruik | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 68 | 68 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 68 | 2016 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Logistiek Ontkoppelpunt | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 620 | 620 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 620 | 2017 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Truckspotting | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 273 | 273 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 273 | 2018 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Actieplan schoon vervoer | DZ | U | M | 2011 / 2014 | 6.493 | 0 | 0 | 6.493 | 2011 | 3.989 | 1.855 | 5.844 | 649 | 2018 | |||||
Convenant U15/ Rij 2 op 5 | DZ | U | M | 2014 | 545 | -545 | 0 | nvt | 2015 | Afsluiten. Geherprogrammeerd in MPB 2015 | |||||||||
Schone bussen | DZ | U | M | 2015 | 0 | 2.000 | 0 | 2.000 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 2.000 | 2016 | |||||
Milieuzones en subsidies | DZ | U | M | 2015 | 14.365 | 0 | -5.000 | 9.365 | 2015 | 4.324 | 1.675 | 5.999 | 3.366 | 2016 | |||||
Verschonen eigen wagenpark | DZ | U | M | 2010 | 1.178 | 0 | 0 | 1.178 | 2010 | 55 | 12 | 67 | 1.111 | 2016 | |||||
Stimuleren deelgebruik auto's | DZ | U | M | 2013 | 2.000 | 0 | 0 | 2.000 | 2013 | 199 | 6 | 205 | 1.795 | 2020 | Verder project | ||||
Stimuleren schoon vrachtverkeer Euro VI | DZ | U | M | 2013 | 302 | 0 | 0 | 302 | 2013 | 0 | 0 | 0 | 302 | 2016 | |||||
Milieuzonering vracht (Milieuzonering en stedelijk gebied) | DZ | U | M | 2007 / 2014 | 1.590 | 0 | 0 | 1.590 | 2007 | 1.452 | -19 | 1.433 | 157 | 2016 | |||||
Actieplan De gebruiker centraal (van het Mobiliteitsmanagement, Communicatie en gedragscampagne) | DZ | U | M | 2010 | 5.051 | 1.069 | 6.120 | 2010 | 1.644 | 2.386 | 4.030 | 2.090 | 2017 | ||||||
Publiekstrekkers en evenementen | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 150 | 150 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 150 | 2016 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Pak het moment | DZ | U | M | 2015 | 0 | 0 | 70 | 70 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 70 | 2016 | Beter Benutten Vervolg | ||||
Ontwikkeling reisadvies | DZ | U | M | 2015 | 0 | 166 | 166 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 166 | 2016 | Beter Benutten Vervolg | |||||
banden op spanning P&R locaties | DZ | U | M | 2012 | 100 | 0 | 0 | 100 | 2012 | 10 | 59 | 69 | 31 | 2016 | |||||
Luchtmaatregelen groene buffer | DZ | U | M | 2012 | 1.700 | 0 | -1.158 | 542 | 2012 | 79 | 106 | 185 | 357 | 2016 | Restant van het project Luchtmaatregelen NRU | ||||
Meetnet Luchtkwaliteit | DZ | U | M | 2013 / 2014 | 600 | 0 | 450 | 1.050 | 2010 | 426 | 80 | 506 | 544 | 2018 | |||||
Afstemming RWS (schermen) en BRU (bussen) | DZ | U | M | 2014 | 250 | 0 | 0 | 250 | 2014 | 0 | 0 | 0 | 250 | 2016 | |||||
Vervangen dieselaggregaten door aansluitpunten | DZ | U | M | 2015 | 0 | 750 | 0 | 750 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 750 | 2016 | |||||
Gevoelige bestemmingen scholen | DZ | U | M | 2015 | 0 | 1.952 | 0 | 1.952 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 1.952 | 2016 | |||||
Historische kosten | DZ | U | M | 0 | 2.236 | 0 | 2.236 | 0 | 2.236 | 2.236 | 0 | 2015 | |||||||
Programmakosten en organisatiekosten NSL | DZ | U | M | 2014 | 1.293 | 0 | 0 | 1.293 | 2014 | 608 | 475 | 1.083 | 210 | 2016 | |||||
Monitoring en onderzoekskosten | DZ | U | M | 2012 | 8.750 | 0 | 0 | 8.750 | 2012 | 4.739 | 1.270 | 6.009 | 2.741 | 2016 | |||||
Subtotaal Duurzaam vervoer | 49.657 | 6.938 | -3.961 | 52.634 | 19.466 | 10.600 | 30.066 | 22.568 | |||||||||||
Aankoop Vaartse Rijn en inrichting garage | Parkeren | U | E | 2009 / 2012/ 2014 | 14.300 | 0 | 14.300 | 2009 | 8.820 | 3.679 | 12.499 | 1.801 | De investering is lager als gevolg van een voordeel op het afbouwcontract, casco, plankosten en bouwrente. | ||||||
Parkeerplaats Mariaplaats | Parkeren | U | E | 2014 | 507 | 0 | 507 | 2014 | 0 | 30 | 30 | 477 | Dit betreft een eenmalige financiele comp.bijdrage ivm het opheffen van straatparkeerplaatsen op de Mariapltaats (dekking is voor max. 10jr.) In 2015 wordt een bedrag van 0,30 mln onttrokken. | ||||||
Uitbreiding betaald parkeren 2015 | Parkeren | U | E | 2015 | 1.200 | 0 | 1.200 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 1.200 | Voor 1 i.p.v. de geplande 3 gebieden is draagkracht. Project wordt doorgeschoven naar 2016 | ||||||
Uitbreiding fietsdepot kanaalweg | Parkeren | U | E | 2014 | 1.100 | 0 | 1.100 | 2014 | 327 | 52 | 379 | 721 | Oorspronkelijke capaciteit 11.000 fietsen. Door beleidswijziging is de capaciteit teruggebracht tot 4.367 plaatsen. | ||||||
Buurtfietsenstallingen 2015 | Parkeren | U | E | 2015 | 100 | 0 | 100 | 2015 | 0 | 28 | 28 | 72 | Dit wordt structureel gedekt door de parkeerexploitatie. | ||||||
Subtotaal Parkeren | 17.207 | 0 | 0 | 17.207 | 9.147 | 3.789 | 12.936 | 4.271 | |||||||||||
0 | 0 | ||||||||||||||||||
Actieplan Verkeersveiligheid | V.Veiligh. | U | M | 2015 | 0 | 0 | 1.250 | 1.250 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 1.250 | 2018 | |||||
Aanpak knelpunten verkeersveiligheid | V.Veiligh. | U | M | 2012 | 4.918 | 0 | 0 | 4.918 | 2012 | 2.856 | 820 | 3.676 | 1.242 | 2016 | |||||
Maatregelen verkeersveiligheid busbaan Vleuterweide | V.Veiligh. | U | M | 2015 | 0 | 0 | 275 | 275 | 2015 | 0 | 0 | 0 | 275 | 2016 | |||||
verkeersveiligheid Vleuterweide | V.Veiligh. | U | M | 2000 | 3.117 | 0 | 0 | 3.117 | 2000 | 2.621 | 71 | 2.692 | 425 | 2016 | |||||
Maatregelen Kapteynlaan | V.Veiligh. | U | M | 2015 | 0 | 700 | 0 | 700 | 2016 | 0 | 172 | 172 | 528 | 2016 | |||||
Onderhouden Utrechts Veiligheids Label (incl A37 behoud verkeerstuinen) | V.Veiligh. | U | M | 2012 / 2014 | 350 | 0 | 0 | 350 | 2013 | 64 | 46 | 110 | 240 | 2016 | |||||
As van Berlage | V.Veiligh. | U | M | 1999 | 1.283 | -1.283 | 0 | 0 | 2015 | Afsluiten. Geherprogammeerd bij MPB 2015 | |||||||||
Hinderplanning 2012 en 2013 | V.Veiligh. | U | M | 2013 | 290 | 0 | 0 | 290 | 2013 | 132 | 52 | 184 | 106 | 2016 | |||||
Amendement A40 Optimaliseren VRI's | V.Veiligh. | U | M | 2013 | 750 | 0 | 0 | 750 | 2013 | 324 | 208 | 532 | 218 | 2017 | |||||
Aanpak VRI' inclusief kleine fysieke maatregelen | V.Veiligh. | U | M | 2013 | 0 | 0 | 1.000 | 1.000 | 2015 | 0 | 45 | 45 | 955 | 2019 | |||||
Economisch investeringsfonds | V.Veiligh. | U | M | 2012 | 10.000 | 0 | 0 | 10.000 | 2012 | 1.032 | 1.880 | 2.912 | 7.088 | 2020 | |||||
Verbreden de Meernbrug/ Meerndijk | V.Veiligh. | U | M | 2015 | 0 | 0 | 1.175 | 1.175 | 2015 | 0 | 900 | 900 | 275 | 2016 | |||||
Subtotaal Vervoersveiligheid | 20.708 | 700 | 2.417 | 23.825 | 7.030 | 4.194 | 11.224 | 12.601 | |||||||||||
Subtotaal uitbreidingsinvesteringen categorie A | 582.748 | 26.257 | -583 | 608.422 | 342.855 | 64.081 | 406.936 | 201.486 | |||||||||||
Uitbreidingsinvesteringen categorie B: geen | |||||||||||||||||||
Totaal investeringen | 584.698 | 26.257 | -258 | 610.697 | 344.045 | 64.608 | 408.653 | 202.044 |
Bedragen zijn in duizenden euro’s.